A hibajavítás első lépése a műszeres diagnosztika, ami az összes hibajavításhoz elengedhetetlen, mind a hiba pontos feltárása, mind a költséghatékony javítás miatt. A hibafeltárás első fázisa, melyet különböző speciális célműszerek használatával végzünk. Többek közt ezeket használjuk: Bosch KTS, Megamacs 50, Launch x431.
A hiba feltárása során első lépésként konkretizáljuk, mire vonatkozik a hiba: a kerék jeladóira, a kábelkötegekre, a vezérlő egységekre, stb. Ez a egy egyszerű hibakód kiolvasásból nem derül ki, csak konkrét műszeres diagnosztika után határozható meg pontosan, hogy mit kell kicserélni, illetve javítani. Így elkerülhető a felesleges beruházás a többszöri alkatrész cserét illetően.
Hagyományos ABS / ESP problémákat diagnosztizáljuk és javítjuk. Keressen bizalommal!
Az ABS elektronikák általában a motortérben helyezkednek el, ahol nagy rázkódási és hő terhelésnek vannak kitéve, ezért gyakran meghibásodnak. Gyártásuknál speciális hibridtechnológiát alkalmaznak. Javításuk komoly felszerelést igényel, egyszerű műhelykörülmények között nem javíthatók.
Meghibásodás esetén milyen hibatüneteket tapasztalhat:
- A műszerfalon világít az ABS lámpa (ettől még nem biztos, hogy a vezérlőelektronika hibásodott meg) - Az ABS lámpa véletlenszerűen kigyullad, majd elalszik - Rázkódásra, bemelegedésre érzékeny
Jellemző hibák - diagnosztikai műszerrel olvasva:
- az ABS elektronika időnként nem kommunikál, de hibát nem tárol - az ABS elektronika nem érzékeli a kerékfordulatszám jeladókat - hibás nagynyomású szivattyú, szivattyú relé, vagy szelep relé vezérlés hiba - A vezérlőegység a következő hibakódot tartalmazza: „65535 – vezérlőegység hibás, memória hiba”